zondag 30 mei 2010

Russische foto's en een fles Duvel

Ik merk dat ik u op uw honger heb laten zitten. Zeggen dat ik in Rusland ben geweest en dan maar verder zwijgen, beleefd kunt ge dat niet noemen. Aanschouw de reis in beeld

hier
!

Ik heb net een korte verkenningstrip in Belgiƫ achter de rug en landde vanmiddag in een even grijze regenwolk als die waarin ik opsteeg in Brussel. In de luchthaven is het steeds weer zweten. Mijn pot Kwatta puur werd door de veiligheidscontrole niet getolereerd, de twee kilo Vlaamse asperges daarentegen bleken vrij van enig terroristisch gevaar. En de security verheugde zich al op de "choco-party!" die ze achteraf konden bouwen.

Trouw aan mijn twee bierliefhebbende flatgenoten bracht ik zoals steeds weer een flesje Duvel mee, maar ook die moest eraan geloven. Terwijl ik nog gewaarschuwd was door een man in de bus van de luchthaven in Praag, die zei: let toch op want die fles gaat uit uw rugzak vallen! en dan nog grinnikend eraan toevoegde aha Duvel dat is lekker bier he!
Maar neen, het noodlot sloeg toe. Net toen ik de metro op wilde stappen, gleed de fles uit mijn rugzak en doopte met een hartverscheurende knal het Praagse metroperron vol blond schuim.
Die knal bleef nog uren in mijn hoofd nagalmen. Een fles Duvel tegen de grond, zoiets vergeet je niet snel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten